Gjelder fra 01.02.2023

Salgsbetingelser

Følgende salgsbetingelser er gjeldende

Betingelsene under gjelder for salg av tjenester fra Elitept AS (org.nr 914 083 168) gjennom nettsiden Getinshape.no og dets underdomener, i tillegg til kjøp gjennom App Store og Play Store til forbruker.

Det er viktig at du leser nøye gjennom disse.

Betingelsene er utarbeidet med bakgrunn i Forbrukertilsynets veileder og retningslinjer for salgsbetingelser. Forbrukerrådets veileder til opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og utenom faste forretningslokaler

Betingelsene utgjør sammen med bestillingen din, avtalegrunnlaget for kjøpet.

Har du spørsmål til betingelsene? Ta gjerne kontakt på e-post eller ring oss mandag til fredag mellom 10.30-15.00 på telefon +47 976 46 454.

Forbrukerkjøp er regulert i Forbrukerkjøpsloven, Angrerettsloven og E-handelsloven.

1. Definisjon av parter

Selger er ElitePT AS (914 083 168) - Fridtjof Nansens vei 54D, 7020 Trondheim.

I det følgende vil selger omtales som vi, oss eller ElitePT. Foretaksnummer er 914.083.168. ElitePT ASkan kontaktes enten direkte per e-post eller på telefon.nr +4797646454 mandag til fredag mellom 10.30 og 15.00.

Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen når du bestiller en tjeneste hos oss). Kjøper vil i det følgende omtales som du, deg, din eller ditt.

2. Bestilling og avtaleprosess

Bestillingen er bindende i det den registreres på vår server. Likeså er vi også bundet av bestillingen din. Vi vil påbegynne arbeidet med bestillingen din omgående. Hvis du ønsker å angre kjøpet, er det viktig at dette gjøres snarest mulig.

Bestillingen din ansees som en enkeltstående tjeneste og leveres innenfor et konkret tidsrom, nærmere bestemt 4 eller 12 uker fram i tid fra du har mottatt bestillingen din, avhengig av hvilken tjeneste du bestiller. Bestillingen leveres i sin helhet på vår app som du vil få umiddelbar tilgang til etter bestilling. Appen kan lastes ned via App Store og Play Store.

Når produktet/tjenesten er klargjort i systemet vårt vil du bli gjort oppmerksom på dette i vår app og innholdet vil være tilgjengelig for din bruker.

Alle abonnementer inkluderer «kontinuerlig tjeneste», der du automatisk vil motta tilgang til Tjenesten frem til du sier opp ditt abonnement. Tjenesten leveres. i sin helhet via app. Avslutter du abonnementet vil du også miste tilgangen til innholdet.

Ved bestillinger av digitalt innhold innenfor et tidsbegrenset tidsrom er bestemmelsene om angrerett annerledes enn det du kanskje er vant til. Vi ber deg derfor lese gjennom punkt 8 nøye før du bestiller.

3. Opplysninger på Getinshape.no

Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen din dersom vi ikke har kapasitet til å ta deg inn som kunde. Du vil da få et tilbud om å bli satt på venteliste.

4. Priser og info om abonnement

Prisen for abonnementet vil fremgå før du betaler. Betaler du med Klarna (faktura og delbetaling) vil du forholde deg til deres nåværende satser.

Totalprisen for bestillingen din vil tydelig fremgå før du betaler. Hvis du betaler med faktura eller delbetaling vil du få vite den nøyaktige kostnaden før du bestiller. Alle priser er inkludert alle utgifter og kostnader forbundet med bestillingen.

Merk at alle pakker selges som abonnement, og som løper til du selv kansellerer abonnementet. Ingen av pakkene vi selger har bindingstid og du kan når som helst avslutte abonnementet innenfor den perioden abonnementet dekker (altså før neste trekk). Dette vil ikke påvirke perioden du allerede har betalt for. Merk at det å slette brukeren sin, ikke er det samme som å avslutte medlemsskapet.

A. Bestilling gjort via nettsiden til Getinshape

Har du bestilt et abonnement fra Getinshape.no vil du få full oversikt over abonnementet ditt ved å logge inn her.

B. Bestilling gjort via App store på telefonen din

Er bestillingen din gjort direkte i App Store, så må du avslutte abonnementet ditt via telefonen din, ved å trykke på innstillinger -> Apple ID (f.eks. Robert) -> Abonnementer og lete fram appen der.

Har du av ulike årsaker pause fra abonnementet (og uker til gode) vil du ved oppstart igjen få aktivert abonnementet og det vil fortsette å løpe til neste gang du nedgraderer eller avslutter det. Det er ikke mulig å overdra abonnementet til andre. Det er mulig å pause abonnementet sitt inntil 6 uker.

Ved utsettelse til en bestemt dato må kunden selv ta kontakt for å aktivere abonnementet (siden det er midlertidig avsluttet). Hvis ikke kunden gjør det, så vil resterende periode annulleres eller likevel løpe uten at selve brukerkontoen er åpnet. Kunde må derfor ta kontakt per e-post før oppstart, for å unngå at abonnementet løper og kunden blir trukket for ny periode.

Har du bedt om utsatt oppstart, er det viktig at dette avklares med oss (post@elitept.no). Når du er klar for å starte opp, tar du kontakt med post@elitept.no for å gjøre avtale.

Det tas forbehold om feilprising. Vi vil da enten refundere deg beløpet som er trukket for mye, eller trekke deg for et beløp som tilsvarer abonnementet du har samtykke til å kjøpe.

Hvis du betaler med kort og vi ikke klarer å belaste kortet ved ny abonnementsperiode vil det tilkomme faktura i posten.

Avslutte abonnement:

Du er selv ansvarlig for å følge med på trekket ditt og påse at du nedgraderer eller avslutter til riktig tid. Vi refunderer ikke beløp som allerede er trukket.

Du endrer på abonnementet ditt ved å logge inn på denne nettsiden med brukernavn og passord.

Det er ikke slik at du bare kan slette appen. Abonnementet løper til du faktisk avslutter abonnementet ditt via https://login.getinshape.no eller App Store (hvis du har bestilt gjennom Apple).

Har du slettet brukeren din/appen og glemt å avslutte, kan du sende oss en e-post så hjelper vi deg med å gjøre det.

Trenger du hjelp/ikke får det til, eller sender oppsigelsen skriftlig, må du varsle oss eller den være mottatt, minst 6 virkedager (mandag-lørdag) før neste trekk via e-post post@elitept.no.

Har du glemt brukernavn og passord?

Ta kontakt med oss på post@elitept.no så ordner vi dette. Husker du brukernavn men har glemt passord, kan du trykke på "glemt passord" og du vil få e-post med mulighet til å nullstille. Om du ikke får e-post, sjekk søppelpost-kurven.

Vunnet konkurranse i sosiale medier

Har du vunnet en konkurranse (herunder også kalt Give-Away) vil du gå over til et løpende abonnement etter at den perioden du har vunnet er ferdig. Du kan avslutte abonnementet når som helst i den perioden som er inkludert uten at det påvirker perioden.

5. Betaling

Betaling gjennomføres etter valgt betalingsløsning, henholdsvis betalingskort eller Klarna sin betalingsløsning hvor du kan utsette betalingen. Som forhandler (juridisk eier) er vi ansvarlig for alle transaksjoner som gjøres gjennom løsningen vår. Eventuelle kredittkortopplysninger vil fylles inn i en sikker nettportal som leveres av en tredjepart. Informasjonen er helkryptert.

Øvrige betalingsbetingelser kan også tilkomme for betaling som gjennomføres med avbetaling.

Ved bestilling av en tjeneste vil du få en elektronisk ordrebekreftelse pr e-post og få umiddelbar tilgang til tjenesten vår ved å laste ned app fra hhv. App Store og/eller Play Store.

Om bestilling med Klarna: Kjøp nå – betal senere

Vilkårene for “Betal senere” gjelder når du kjøper en tjeneste og velger å betale senere.

Når du velger å betale senere, tilbyr vi deg å betale innen 30 dager. Klarna Bank AB ("Klarna") vil overta betalingskravet fra butikken, men butikkens kjøpsvilkår vil fortsatt være gjeldende. Klarna vil sende deg betalingsinstruksjoner, slik at du kan betale direkte til Klarna. For kontaktopplysninger og mer informasjon, kan du gå til klarna.no.

Kostnader og avgifter

Dersom betalingen ikke registreres innen satt forfallsdato, vil det tilkomme et purregebyr på 35 NOK. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

Kredittsjekk og behandling av personopplysninger

Hvis du velger å betale senere vil Klarna vurdere din kredittverdighet, og du vil da motta en e-post om dette. Klarna behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen og for ytterligere årsaker spesifisert i vår Personvernerklæring. Personvernerklæringen kan du finne her eller på vår hjemmeside, og ved å bruke Klarnas tjenester bekrefter du at du har lest denne erklæringen. Vi behandler dine personopplysninger for å blant annet utføre identifisering, kundeanalyse, kredittbedømminger, markedsføring og bedriftsutvikling. Vi kan også overføre dine personopplysninger til utvalgte partnere (slik som kredittopplysningsbyråer) som kan være etablerte utenfor EU/EØS. Du finner mer informasjon om vår deling av dine personopplysninger, dine rettigheter i forhold til dette, hvordan du kan kontakte oss dersom du har spørsmål eller hvilke myndigheter du kan kontakte angående klager i vår Personvernerklæring.

Tildeling og overføring

Du får ikke tildele eller overføre rettigheter eller forpliktelser du har under disse vilkårene. Til den grad hvor det ikke allerede er lovpålagt, kan Klarna, når som helst, tildele eller overføre disse vilkårene eller enhver rettighet og/eller forpliktelse under disse vilkårene, gitt at tildelingen eller overføringen ikke er til skade for deg, og ikke endrer dine rettigheter eller forpliktelser under disse vilkårene.

6. Levering av tjenestene

Normal leveringstid på produktene vi tilbyr er 1 til 5 dager. Ved avvik vil dette varsles per e-post og/eller via meldingssystemet som brukes internt i kommunikasjonen mellom oss og deg. Kjøpet ditt gjøres tilgjengelig på Getinshape-appen og du vil får varsel når det er klart. Vi gjør oppmerksom på at tjenesten er digital og at ved avsluttet abonnementet mister du også tilgang til innholdet du har kjøpt tilgang til. Ønsker du ikke videre abonnement, er du selv ansvarlig for å ta skjermbilder av innholdet før du avslutter.

Normalt vil vi påbegynne arbeidet med bestillingen din allerede samme dag som du bestiller, så fremt bestillingen gjøres i tidsrommet 07.00 - 19.00. Dette gjelder 7 dager i uken, foruten julaften, 2. juledag, Nyttårsaften, 1. nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag og 17. mai). Disse dagene vil det heller ikke blitt evaluering for de med oppfølging. Evalueringene kan da bli forskjøvet med en uke, såfremt ikke annen avtale gjøres med coach.

I den grad det går over 5 dager uten at du hører fra oss, kan du gjerne sende oss en e-post på post@elitept.no og purre.

Ved bestilling forventes det at du kan starte opp med en gang, så lenge ikke noe annet er avtalt på forhånd. Ved oppstart senere, må du si fra før oppstart før start og oppsettet er ferdigstilt.

Du kan ikke vente lengre enn 14 dager før du begynner, så fremt ikke annet er avtalt. Tiden begynner å løpe fra oppsettet er fullført. Etter dette frasier du deg retten til bli fulgt opp av en av våre personlig trenere. Det digitale innholdet; som treningsprogram, kostholdsplan og eventuelle e-boker tilhører deg og kan bli sendt til deg per e-post om det er ønskelig.

Du er selv ansvarlig for å fylle ut kundeskjemaet ditt. Gjør du ikke dette innen 14 dager vil vi sette opp en enkel kostholdsplan og treningsprogram deg som du vil få mulighet til å få redigert 1 - en - gang. Du må fortsatt nedgradere/avslutte abonnementet ditt, hvis ikke løper det videre.

Ved dokumentert sykdom eller skade vil du kunne fryse abonnementsperiode du allerede har betalt for, i inntil 3 måneder, om ikke annet er avtalt med oss. Det forventes at man ved lengre tids sykdom kan dokumentere dette, hvis ikke ansees perioden du har tilgode som utløpt.

Ved ferieavvikling, sykdom, avsluttet arbeidsforhold eller uforutsette hendelser hos din coach vil du bli flyttet over til en annen coach, fortrinnsvis én du velger selv.

Ønsker du ikke å bruke Getinshape appen etter avsluttet periode, må du huske å ta skjermbilder av treningsprogrammet og kotholdsplanen din før du avsluttet abonnementet.

Har du oppfølging vil dialog mellom coach og kunde foregå utelukkende via vår Android og IOS-app.

Skulle du ikke få kontakt med din coach på 48+ timer, send oss en e-post på post@elitept.no . Noen ganger kan det være tekniske årsaker eller sykdom som forsinker kommunikasjonen.

7. Kundedata

Informasjonen som fremkommer via kundeskjemaet du fyller inn og øvrig informasjon som måtte komme fram vil ikke under noen omstendighet bli delt med tredjepart.

All informasjon om deg vil bli oppbevart ifølge norsk lov. Ønsker du denne slettet i etterkant av avslutning av abonnement, så send oss en e-post så gjør vi dette for deg.

8. Angrerett

Salg av kosthold og/eller treningsprogram defineres av Angrerettloven som fjernsalg.

Det gjelder også unntak fra angrerett for levering av digitalt innhold. Det er viktig å forstå at dette er forskjellig fra en vare du kjøper i en fysisk butikk som du kan levere tilbake og utsalgsstedet kan selge videre til en annen.

I det følgende har vi støttet oss til Forbrukerrådet sine veiledere og forklaringer om hvordan angrerett skal forstås for digitale kjøp.

Angrerettloven § 5 bokstav i), § 8 bokstav b), c) og k), § 11, 2 ledd, §22 bokstav n) og § 26, 2 ledd bokstav c)Direktivet artikkel 2 nr. 11, artikkel 6 nr. 1 bokstav r) + s), artikkel 7og 8, artikkel 4 nr. 4 bokstav b) og artikkel 16 bokstav m). Direktivet fortale nr. 19

Med digitalt innhold menes data som blir fremstilt og levert i digital form, for eksempel spill, musikk, filmer, dataprogrammer, osv.

I tidligere sak 15/1113-42 kom Forbrukertristutvalget til at en bestilling av digitalt treningsprogram måtte ansees som digitalt innhold i lovens forstand.

Angrerettloven skiller mellom digitalt innhold på fysisk medium (f.eks. CD), eller som til oss; data som kan lastes ned, strømmes og brukes. Vi leverer digitalt innhold i form av abonnement og enkelttjenester.

Forbrukerrådet har uttalt at angreretten faller bort, straks tjenesten tas i bruk. Digitale tjenester skiller seg her fra andre tjenester, hvor bortfall skjerr først når tjenesten er ferdig levert. Vi har også gått lengre og sagt at man kan angre et kjøp hvor kunde har bedt om utsatt oppstart, men ikke utover 14 dager fra kjøpsdato.

Ved å legge inn en bestilling på en av våre digitale tjenester har du gitt oss ditt uttrykkelige forhåndssamtykke til at vi kan starte arbeidet med bestillingen din, og at du samtidig erkjenner at angreretten har gått tapt.

Det du bestiller er et digitalt innhold som kan lastes ned og er tilgjengelig via vår applikasjon. Dette vil i seg selv bety at angreretten avskjæres allerede når leveringen av det digitale innholdet påbegynnes, ved at du får brukernavn og passord til applikasjonen.

Ønsker du å angre må det gjøres per e-post post@elitept.no før vi har påbegynt oppsettet ditt eller senest 14 dager etter bestilling, ved ønske om utsatt oppstart.

Er du usikker på hva dette innebærer for deg? Ikke nøl med å ta kontakt med oss, så hjelper vi deg gjerne med å henvise deg til rett instans.

9. Priser og levering

Som nevnt ovenfor vil totalsummen på kjøpet fremkomme før bestilling gjennomføres. Prisene kan derimot være i forandring og vi tar forbehold om prisendringer som følge av kostnader relatert til produktutvikling. Vi vil varsle om dette på forhånd.

Alle leveringstider må ansees som veiledende. Eventuelle prisendringer vil uansett ikke ha tilbakevirkende kraft og du vil forholde deg til den prisen som oppgis ved betalingstidspunkt.

10. Kundens plikter

Som kunde som er registrert hos oss; ElitePT AS er du ansvarlig for betaling av de tjeneste ElitePT AS tilbyr. Dette ansvaret omfatter også ikke å la andre bruke vårt system eller dele det digitale innholdet du har tilgang til, med andre.

Det er ikke under noen omstendighet lov til å videreformidle de dokumentene som du får tilgang til og de må ansees personlige. Dette gjelder også dokumenter du vil få tilgang til gjennom eventuell medlemsgruppe. Det er følgelig heller ikke lov å ta skjermbilder av treningsprogram og kostholdsplan å dele med andre uten at du har fått eksplisitt samtykke fra ElitePT AS.

Det er heller ikke lov å overdra abonnementet sitt til andre og kjøpet er direkte knyttet til deg og din profil.

11. Ekstraordinære hendelser

Det tas forbehold om at ekstraordinære hendelser, herunder Force Majeur kan forhindre oss i å levere tjenestene og produktene til avtalt tid.

12. Tvister og lovvalg

Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår de omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler, med Trondheim Tingrett som verneting.

Kontaktinformasjon

ElitePT AS. Org. Nr 914.083.168
Fridftjof Nansens vei 54D
7020 Trondheim

Kundeservice/kontakt: post@elitept.no