Dette skal du forvente av en kostholdsplan

a collage of pictures of different food items

Det er ingen tvil om at det beste kostholdet er det du klarer å følge; være seg lite eller mye karbohydrater.

Viktigere enn noe annet er derfor såkalt etterlevelse. Det må være gjennomførbart over tid.

I en hektisk hverdag. Enten du bor alene eller har samboer. Enten du har barn eller ikke.

Hva kan du spise?

Mange klarer å gå ned i vekt, men langt færre klarer å vedlikeholde vekttapet etter de 6 første månedene.

Det er det mange grunner til, og vår kostholdsplan er utviklet ut fra denne kunnskapen

Forskning viser at et rigid kosthold som begrenser hva du kan spise, har dårlig effekt utover de første 6 månedene. Det kan også bidra til skam og skyldfølelse fordi du ikke klarer å følge planen din over tid.

Vår grunnfilosofi er hverdagsmat som er kjapp, enkel og smakfull. Du skal ikke behøve å stå timesvis på kjøkkenet eller å ha 25 forskjellige ingredienser tilgjengelig - slik som det er med en del av disse matkassene.

Det viktigste for oss er at du får mat på planen som du og de rundt deg liker. Du vil aldri få forslag på havregrøt om det bare vokser i munnen din.

Frokost, lunsj og kveldsmat

Noen eksempler:

  1. Søt havregrøt eller som kjøleskapsgrøt
  2. Grove brødskiver eller knekkebrød med magert pålegg
  3. Rundstykker eller polarbrød med egg
  4. Omelett eller eggerøre (kan lages kvelden i forveien)
  5. Lomper med magert pålegg, f.eks. ost og skinke
  6. Granola med yoghurt
  7. Vafler eller pannekaker (kan også lages som middag)
  8. Ulike milkshakes og smoothies
  9. Wraps med pålegg
  10. Forskjellige salater

Eksempler på middag

Noen eksempler:

  1. Klassisk taco
  2. Pizza med litt grovere bunn
  3. Klassisk lasagne
  4. Hjemmelaget hamburger
  5. Tomatsuppe med egg
  6. Laks i folie
  7. Fiskesuppe
  8. Pastasalat med kylling og pesto
  9. Kyllingwok
  10. Biff i pita

Flere eksempler finner du på vår kostholdsside.

Vi lager også vegetariske og veganske matplaner

Alltid rom for kos!

Med en skreddersydd kostholdsplan skal det alltid være rom for kos og snacks. Her kan du enten velge fritt basert på at du har f.eks. 1000-1500 kcal pr uke du kan velge fritt fra, men vi kan også lage forslag til deg om du ikke vil regne kalorier selv.

Kos kan være noe så enkelt som is, sjokolade og potetgull, men har du en baker i deg kan du også lage muffins, forskjellige kaker, boller, etc

Høres dette interessant ut? Sjekk ut våre beste tilbud her

Sist oppdatert ->
8/5/2021

Anbefalte artikler